onsdag 8. oktober 2008

Forbedring i Nynorsk

En annen oppgave vi har fått denne uken er å fortelle om hvordan vi kan bli bedre i nynorsk. Jeg må ærlig innrømme at jeg bryr meg egentlig ikke så mye om nynorsk, men siden faget teller på snittkarakteren, så blir det like viktig som alle andre fag. Vi hadde netttopp en nynorsk oppgave, hvor jeg fikk karakteren 4+. Jeg synes det er helt greit. Jeg fikk som tilbakemelding at jeg jobbe med gramatikken og verb-bøyingene mine. Med dette antar jeg at jeg burde sette meg ned og rett og slett pugge verb-bøyinger. Jeg burde antakelig gjøre litt gramatikkoppgaver også, for jeg ble fortalt at jeg også måtte jobbe med endelsene mine. Jeg får gjøre det beste jeg kan, selv om det er vanskelig å konsentrere seg om et språk som du vet at du ikke kommer til å få bruk for senere i livet.

1 kommentar:

PernilleHS sa...

bra tekst, gravdal! Enig med at vi ikke får så mye bruk for det senere... men men :D