søndag 19. april 2009

En helg uten armer

Torsdag forrige uke var det gym. Etter å ha begynt på videregående har jeg likt faget dårligere og dårligere. Grunnen er vel kanskje disse utrolig morsomme styrketestene. Det var det vi hadde på torsdag. Øvelsene vi gjorde var pushups, situps, hangups og statisk test. Den statiske testen gikk ut på at vi skulle stå i en sitte-stilling inntil veggen med beina i en form for 90 grader eller noe. Der skulle vi sitte i 4 minutter!



Testene gikk bedre enn jeg hadde forventet og resultatene ble gode etter litt slit. Jeg er vel egentlig ikke spesielt sportslig av meg, jeg driver aldri med styrketrening med disse øvelsene. Eneste treningen jeg får på eget initiativ er vel en joggetur i ny og ne. Da klassen var ferdig med disse testene tror jeg vi alle var enige om at morgendagen kom til å bli grusom. På bussen hjem måtte Pernille hjelpe meg når jeg skulle drikke, for jeg klarte ikke løfte armen! Det som var inni selve flasken (en form for eplejuice for å være spesifik), nådde rett og slett ikke frem til munnen min. Noe flaut var det vel, når jeg ikke var istand til å drikke selv etter bare å ha drevet med styrketrening. lol!



Dagen etter ble vel egentlig like ille som forventet. Eller nei, den ble værre egentlig. Etter å ha tatt hangups og kanskje ha presset meg litt for hardt, hadde jeg jo glemt å tøye armene da. Det fikk jeg merke! Det hadde nemlig blitt slik at musklene i armene mine hadde trukket seg sammen og blitt s t i v e. Denne gangen var det ikke bare å drikke som jeg ikke klarte, men rett og slett det å bøye armene. Å løfte armene klarte jeg, men ikke å bøye dem! og man kan tenke seg hvordan det så ut. Jeg ble nødt til å sminke meg med venstre hånd, for det var den armen som faktisk nådde frem til ansiktet mitt. Skoledagen ble litt utenom det vanlige, hvor jeg ikke var istand til å skrive på pc engang.


Helgen ble vel egentlig enda værre, da jeg på Lørdag dro til oslo med bestevenninnen. Her var det da
slik at det blåste litt, og som enkelte kanskje vet så har
jeg ganske mye hår på hodet som skal holdes styr på. Sara ble da nødt til å få hår ut av munnen min i tillegg til andre ting. Alt i alt måtte hun vel egentlig holde telefonen for meg,dra håret mitt bak ørene, hjelpe meg i prøverommet
med på- og avkledning, ta på meg solbrillene, mate meg,
osv osv osv. Det værste var vel kanskje når vi stod på Zara og hun måtte holde telefonen for meg mens jeg snakket. Da skal jeg si vi fikk mange rare blikk!



Jeg vet det kanskje ikke høres så ille ut, men om man kan tenke seg hvordan det ville være å ikke kunne bøye delen av armen som er under albuen, så kanskje man får en idé av hvordan det var. På bildet over gjør jeg et forsøk på å ta på meg maskara med en passe stiv venstre-hånd. Ser smart ut ikke sant? På baksiden av armene mine hadde musklene hovnet opp så til de grader, og jeg hadde vel egentlig armer som lignet noe på balltreer (eller hvordan det nå skrives). Selv om jeg av og til bare hadde lyst til å sette meg ned å grine av frustrasjon så var/er det jo veldig komisk. Den gode tingen er at folk fikk seg en god latter! Vi satt og lo litt av tanken om hva som hadde skjedd om jeg hadde gått til legen. "Hadde du kommet tidligere så kanskje vi kunne reddet armen din. Men vi må nok desverre amputere.." lol.



Så dette var min helg uten armer! De er ikke helt seg selv ennå, så noen dager til med mongo-armer blir det nok.







xoxo

1 kommentar:

PernilleHS sa...

haha, jeg ler av bildet!