onsdag 7. januar 2009

Digitale fortellinger

Før jul startet vi med noe som heter digitale fortellinger. Dette går ut på at man skal lage en historie som skal presenteres gjennom programmer som photostory, moviemaker osv. Man kan bruke virkemidler som bilder, musikk, stemmeopptak, videoer osv. Dette skulle vi da begynne med før jul, og presentere etter skolestart på nyåret.

Vi delte oss inn i grupper på 3-4, jeg er på gruppe med Thea og Pernille. Vi fikk utdelt ulike temaer som vi kunne velge mellom. Vi valgte temaet "å våge og være annerledes". I og med at vi ikke har hatt vår presentasjon ennå, skal jeg ikke røpe for mye om hva denne skal handle om. Først tenkte vi at vi skulle spille inn en film selv, og ha hver vår rolle i filmen. Vi gjorde dette, men fikk så problemer med avspillingsprogrammet! Så da gikk planen vår litt i vasken, og dette var vel egentlig grunnen til at fremføringen vår ble utsatt. Vi har prøvd oss på ulike filmprogrammer, og kommer til å fortsette med det en liten stund til. Om det absolutt ikke går, vil vi komme til å bruke andre metoder, tror jeg. Vi vil komme til å starte litt fra begynnelsen igjen, men vi får prøve å gjøre det sånn at vi slipper å gjøre altfor mye om igjen.

Det å ha jobbet med digitale fortellinger synes jeg har vært veldig gøy. Selv om vi ikke har fått til et ferdig resultat ennå, hadde vi det veldig gøy med å lage filmene og lage den digitale fortellingen. Vi lagde mange filmer, i og med at det ikke alltid var like lett å være seriøse. Til slutt satt vi igjen med de bra filmene som vi ville bruke, og de filmene som det var gjort feil på. De ble vi sittende og le litt av. Alt i alt synes jeg dette er en veldig morsom arbeidsmetode, og at det er noe vi burde fortsette med.



xoxo

1 kommentar:

LK sa...

Gleder meg til å se resultatet, så jeg håper dere klarer å ordne det uten for mye jobb.