onsdag 18. mars 2009

Reklameprosjekt, siste innlegg!

Siden vinterferien har vi jobbet med reklame. Nå er det snart påskeferie, og dermed ikke lenge til sommer! Tiden går fort og vi skal derfor begynne å avslutte den obligatoriske delen av bloggen. Mitt siste innlegg (i skolesammenheng), blir da om vårt siste reklameprosjekt.

Oppgaven vi fikk var å lage en informasjonsfilm til de elevene som skulle begynne her etter sommerferien og alle nye elever i de kommende årene. Jeg vet, dette høres ut som en oppgave for medie- og kommunikasjon, men jeg går studiespesialiserende. Jeg kom på gruppe med 4 andre elever fra klassen. Gruppa bestod av Even, Vilde, Mago, Nora og meg.

Vi startet med litt brainstorming hvor vi prøvde å se for oss hvordan vi ville ha det. Vi kom frem til at en av oss skulle være guide, og kameraet skulle følge personen rundt på skolen. Even ble denne guiden, men jeg ble også med å følge han rundt, samtidig som jeg kom med små innspill med informasjon. Vilde var bak kameraet gjennom hele perioden, og jeg må si hun gjorde en god jobb med det. Det er ikke lett å lage film med et digitalkamera! Heldigvis så ble ikke bildet på kameraet så dårlig som vi skulle trodd, det ble egentlig ganske bra! Nora og Mago hadde vel egentlig ikke så mye å gjøre. Nora var den lille bærejenta under filmingen og fikk ansvar for alt fra snusbokser til skjerf og mobiler. Vi ble ferdig med all filmingen på en dag. Da gjenstod bare redigering.

Når det kom til redigeringen var vi vel egentlig ganske stuck i starten. Vi visste jo ikke hvordan å redigere filmer. Vi hadde heller ikke pc'er med det rette utstyret til å redigere filmen slik vi ville. Heldigvis kom Jakob til vår unnsetning, og hjalp oss. Han kom med tips til både redigeringsprogram og hvordan vi skulle bruke det, og avspillingsprogram så vi fikk spilt av filen. Vi ble sittende på skolen til klokka 6- halv 7 eller noe den kvelden. Jeg var godt sliten da jeg kom hjem etter å ha vært på skolen i cirka 9 og en halv time.

På onsdag (eller idag) var det fremføring. Det gikk helt greit, om jeg skal se bort ifra at musikken vi hadde på filmen var så høy at vi måtte sitte å skru ned lyden hver gang den ble spilt av. Vi hadde brukt en klovne-melodi idet vi kjørte gåingen til Even og meg i rask film, noe som vi syntes kunne bli litt komisk. Jeg tror de fleste synes den egentlig bare var litt irriterende, så dette var jo.. beklagelig:P

Alt i alt synes jeg egentlig prosessen gikk helt greit. Vi klarte oss, og leverte et produkt som vi var ganske så fornøyde med. Det ble veldig likt til det vi hadde sett for oss, så det er jo gøy, selv om den kanskje ikke ble like godt likt av de som så på.

Den beste filmen skulle kåres, og gå videre i en "finale", hvor vinneren skulle brukes som den ekte informasjonsfilmen til sandvika. Vi fikk ihvertfall et par stemmer da!

Dette er som sagt det siste obligatriske innlegget mitt. Jeg synes det har vært gøy å blogge hittil! Jeg er nok ikke en iherdig blogger, men jeg synes det er gøy når jeg først gjør det. Er det noe jeg må få ned, ender det opp her! Jeg synes det har vært spesielt gøy med layoutene. Selvfølgelig liker jeg å skrive også, men jeg må si at det er morsomt å endre utseendet på bloggen sin av og til. Det å finne kule bilder, sette sammen farger og sette opp ulike strukturer, det har vært gøy!

Dette blir nok ikke det aller siste innlegget alt i alt, men for nå så er dette det siste skole-innlegget. Jeg skal nok klare å sette meg ned i tiden fremover og skrive noen litt mer personlige innlegg. Så dette er ikke slutten.



xoxo

Ingen kommentarer: